07- 09 września 2012

0 dni

Tradycja: Noc nalewek, Turniej Destylatów

Lubelszczyzna jest stolicą polskich nalewek – tu za sprawą Kresowej Akademii Smaku narodziły się Ogólnopolskie Turnieje Nalewek w Lublinie i Kazimierzu Dolnym.

Podczas festiwalu odbędzie się XVII edycja Ogólnopolskiego Turnieju Nalewek Kresowych, I Turniej Destylatów (nowość), warsztaty mistrzowskie oraz Noc Nalewek - impreza integracyjna dla pasjonatów nalewek z całej Polski, podczas której będziemy świętować wręczenie tytułu Mistrza Polskich Nalewek.

Nalewki do Turnieju (2 x 0,5 litra) należy zgłaszać w Restauracji Old Pub (Stare Miasto, ul. Grodzka 8, http://www.oldpub.pl/) do piątku 7 września. 

Destylaty do Turnieju (2 x 1 litr) należy zgłaszać w Restauracji Hades-Szeroka (Stare Miasto, ul. Grodzka 21, http://www.hades-lublin.pl/cms/index.php?id=410) do piątku 7 września, do godz. 14.00.

KOMENTARZE

Sharlene Sharlene : 22-07-12 18:38
pisze:@vero: Szpilka jako problem teilogoczny liczy już dobrych kilkaset lat, ale nie wydaje mi się, żeby panie akurat o tym ;) Tym nie mniej krf3lowa, prywatnie m. in. scenograf i ilustrator, podobno sama projektuje swoje suknie. Po reakcjach pań wpatrujących się w nią widzę, że nawet jeśli stroje to jej słabostka, to w żadnym razie nie jest to słaba strona :)Znakf3w w piosence chyba nie poprawię, bo skrypt nie przyjmuje. Może coś zmienię w kodowaniu. Kiedyś. Zmieniłem zaimki, bo wkleiłaś wersję dla chłopakf3w ;) Ale spoko, to wytłumaczalne potknięcie. Język ten, jako rzekłaś, nie ma szans zrobić wielkiej kariery w cywilizowanym świecie @WT: Tak jak napisała vero. Chociaż jedna z gazet w internetowym wydaniu szarpnęła się na: Tillyke Margrethe. Pewnie postanowili oszczędzać papier, gdyby zechciał to sobie wydrukować.@Beata: Nawet nie prf3buj, jeśli nie musisz ;)
Kento Kento : 24-07-12 05:58
Jacek pisze:Ma pan racje ze procentowo przewf3z towarf3w trtnopsraem samochodowym u nas jest trochę większy niż w Zachodniej EuropieW ZE dużo role odgrywa transport wodny. Ktf3ry w Polsce został całkowicie zniszczony. Kilkanaście lat temu na Wisłę i Odrze pływały barki z towarami. W Warszawie i Wrocławiu były szkoły ktf3re szkoliły oficerf3w do obsługi taboru śrf3dlądowego. /Szkoła Żeglugi Śrf3dlądowej/. Był to najtańszy transport i ekologiczny. Nasze barki pływały po całej Europie. Często można było spotkać je w HamburguWadą transportu wodnego jak i kolej jest konieczność przeładunku towary co bardzo powiększa koszty. Rozwf3j kolei nie rozwiąże problemu przewozu towarf3w ani ludzi Zawsze trzeba dostarczyć towar samochodem a pf3źniej odbiorcy. Przy przewozach dom-dom to staje się nieopłacalne. Modernizacja kolei jest nastawiona na szybkość i komfort pasażerf3w. W tym kierunku idzie cały świat. Szybka i komfortowa kolej staje się konkurencja dla samochodu jak i samolotu. Przy masowych ładunkach gdzie wyładunek jest bezpośrednio u odbiorcy kolej zdaje egzamin.a0Samochody osobowe. W ZE transport publiczny jest dobrze zorganizowany. Dlatego duże miasta mogą sobie pozwolić na rożnego rodzaju bariery ograniczające wjazd do swoich centrf3wa0. Na tle ZE Polska wygląda bardzo złe. U nas cały czas panuje monopolista PKS, ktf3ry dość skutecznie blokuje konkurencja. Tam gdzie mieszkam jest tylko jedno bezpośrednie połączenie z Warszawy. Większość mieszkańcf3w pracuje lub uczy się a0właśnie tam ia0 jedynym trtnopsraem jest własny samochf3d.Dużym problemem są duże ciężarf3wki zwane TIR-ami. Możemy narzekać ze niszczą drogi, wyprzedzają .a0 Ilość TIR-f3w będzie zwiększała się i nic na to nie poradzimy. Transport to rozwf3j kraju. Spf3jrzmy jak siec autostrad oplata ZE a jak to mizernie wygląda u nas. Daleko jest nam do nich. Bez autostrad i drf3g szybkiego ruchu kraj stanie. Po prostu nie ma żadnego zamiennika dla TIR-f3w. To trzeba zrozumieć nie ma rozwoju państwa bez dobrych nowoczesnych drf3g ktf3rych ciągle mamy mało. Tranzytu tez nie zatrzymamy. TIR-y jeżdżą nie tylko po drogach Polskich ale po całej Europie. Pomysł żeby ciężarf3wki wozić koleją nie jest nowy. Chciał go wprowadzić min. Syryjczyk. Tyko jak obliczył ile potrzeba do tego pociągf3w o długości kilku kilometrf3w to szybko wycofał się z tego pomysłu.Uważam ze PO jest jedyna partia ktf3ra zrozumiała problem Polski. Budując autostrady, drogi szybkiego ruchu wyciąga nas z zacofania cywilizacyjnego. Pomysł Zielonych o transporcie TIR-f3w koleją czy budowa najpierw drf3g lokalny uważam za nie przemyślany ale możemy podyskutować.Wysokie opląty za przejazd TIR-f3w ma na celu zmniejszyć ich ilość. Myślę ze to pomogło. Nie woza już powietrza.Budowa drf3g lokalnych i remonty to dobry pomysł. Tylko najpierw autostrady i drogi szybkiego ruchu a pf3źniej drogi lokalne. W innej kolejności cały ruch TIR-f3w zostanie właśnie skierowany na te drogi co tez obserwujemy.a0a0
mvaincx mvaincx : 24-07-12 19:57
mfxdmisdvah mfxdmisdvah : 26-07-12 12:42

DODAJ KOMENTARZ

   *
  
  

*
   *
pola oznaczone * są obowiązkowe


Aby otrzymywać wiadomości z naszego serwisu zapisz się do newslettera.

sponsorzy